Advies over Tourski’s
Twijfel je nog over je keuze? Bekijk het advies van onze tourski-specialist.
En excentrisk videnskabsmand ved navn Jim Jannard begyndte at stille spørgsmål ved grænserne for branchestandarder. "Ingen troede på mine idéer," sagde Jim. "Ingen ville lytte." I 1975 startede han for sig selv. Jim startede Oakley med $300 og den simple idé at lave produkter, der både fungerer bedre og ser bedre ud end alt andet på markedet. I sit garagelaboratorium udviklede Jim en ny type motorcykelhåndtag med et unikt mønster og en form, der passede til rytterens lukkede hånd. "Alt i verden kan og vil blive gjort bedre," fortalte Jim skeptikerne, "de eneste spørgsmål er: 'hvornår og af hvem?'" Topprofessionelle bemærkede det nye design og det materiale, som rent faktisk forbedrede grebet ved sved. For Jim betød det at udfordre grænserne for konventionel tankegang. Hans hjemmelavede firma kæmpede, men hans næste opfindelse ville blive en fast bestanddel i motocross i 17 år. Jim skabte O Frame goggle med en linse buet i den perfekte bue af en cylinder. Professionelle som Mark Barnett, Marty Smith, Johnny O'Mara og Jeff Ward fremhævede dens klarhed og brede perifere udsyn. Jim gik tilbage til sit laboratorium og begyndte at genopfinde solbriller til sport. Få troede, det kunne gøres med succes, og de fleste mente, at branchens store virksomheder ikke kunne udfordres. Jim brugte innovationer fra sine tidligere opfindelser til at skabe "Eyeshades," et design, der startede en udvikling af briller fra et almindeligt tilbehør til vitalt udstyr. Den første verdensklasseatlet, der tog kontakt til virksomheden, var Greg LeMond, som blev tredobbelt vinder af Tour de France. Årtier af innovation førte til nye produktteknologier, blandinger af videnskab og kunst, som har fået tildelt mere end 600 patenter verden over. I dag er Oakley blevet et kvalitetsmærke og løsningen på udfordringerne for dem, der ikke kan gå på kompromis med præstationen.