Kundeservice
< KundeserviceFragt og Levering
-
Leveringstid
På grund af det øgede ordrevolumen kan vi have brug for mere tid til at levere din ordre. Leveringsforsinkelser kan være op til 2 hverdage. Desværre kan leveringsdatoer for ekspresforsendelser ikke garanteres.
Normale Leveringstider
Danmark = 2 hverdage
Andre lande: Se UPS/DHL kort herunder eller brug UPS Calculator / DHL Calculator (brug adressen: Amersfoort - 3824 - Netherlands)Når du bestiller din ordre på arbejdsdage før kl 16:00 (CE(S)T), sendes den samme dag, og den leveres inden for 2 hverdage*. Hvis du bestiller ski med bindinger som skal monteres, kan leveringen tage 1-2 hverdage længere, afhængigt af hvor travlt vi har. Har du travlt? Da kontakt os!
* Det afhænger også af leveringslandet. Nogle afsides områder kan kræve ekstra leveringstid. Vores erfaring er, at pakken i 95% af sagerne leveres inden for den angivne tid. Ordrer placeret lørdag og søndag sendes på mandag.
Herunder kan du se et overblik over leveringstiderne i resten af Europa. I sager som inkluderer afsides områder, såsom afsides skilandsbyer, kan det tage en ekstra dag. For præcis leveringstid kan du bruge UPS Calculator / DHL Calculator. (Brug adressen: Amersfoort - 3824 - Netherlands)
-
Fragtomkostninger
Danmark
Ski og snowboards: € 14,95
Andre produkter: € 9,95Du kan altid se fragtomkostninger ved checkout før du færdiggør ordren.
For at få en oversigt over fragtomkostninger til andre lande, venligst tjek vores side ’Fragtomkostninger’.
-
Fragtmetode
I det fleste sager sender vi med UPS verden over. En underskrift skal gives ved modtagelse af hver leverance. Vi kan ikke sende til postkasser og Army Post Office (APO) og Fleet Post Office (FPO) adresser.
Fragtmetode Levering UPS Standard Standard Leverance med UPS. Levering inden for fem hverdage i hele Europa, afhængig af destination UPS Express Saver Levering næste hverdag i løbet af dagen til næsten alle europæiske firmaadresser. UPS Express Levering den næste hverdag før kl 10:30 eller 12:00 til de fleste firmaadresser i Europa. PostNL Standard Levering med PostNL. Levering den næste hverdag og lørdag. Kun tilgængelig i Holland og Belgien. Levering til et afhentningssted Levering til et PostNL eller UPS afhentningssted den næste hverdag. Du kan selv vælge afhentningsstedet. -
Afhentning
Du kan også afhente din ordre ved vores varehus. Du kan oplyse dette, når du bestiller din ordre (i kommentarboksen), eller du kan kontakte vores kundeservice afdeling. Husk også at nævne, hvilken dag du ønsker at hente pakken. Som leveringsmetode kan du vælge Gratis Hjemmelevering. Ved afhentning er der ikke nogen mulighed for at prøve produkterne på eller modtage råd og vejledning.
Afhentning er kun muligt i løbet af åbningstiderne hos vores kundeservice afdeling og/eller showroom.
-
Spor din forsendelse
Når vi har afsendt din ordre, modtager du en track & trace e-mail. I denne e-mail modtager du en sporingskode, og et link til fragtfirmaet, hvor du kan følge pakken.
-
Ændre din levering
Vi ændrer måske din leveringstid, så længe du ikke har modtaget nogen forsendelsesbekræftelse. Hvis din ordre allerede er påvej, kan vi ikke længere ændre leveringsmetoden eller adressen. I mange tilfælde kan du oprette en konto hos leveringsfirmaet, og anvise at du ønsker at ændre leveringsadressen eller leveringstidspunktet. Hvis dette ikke virker, kontakt da leveringsfirmaet for at informere dem om ændringerne:
UPS Kundeservice
https://www.ups.com/dk/da/Home.pagePostNL Kundeservice
https://www.postnl.nl/en/customer-service/ -
Levering til en forretnings-, hotel- eller ferieadresse
Vi kan sende til forretnings-, hotel- eller ferieadresser. Du skal være opmærksom på følgende punkter:
- Hvis du får bestillingen leveret til en anden adresse end en privatadresse, skal du sørge for, at receptionen eller din kollega er opmærksom på din bestilling.
- Hvis du får en pakke leveret til din ferieadresse, skal du give dig tid nok til eventuelle forsinkelser i leveringen. Hvis pakken leveres, efter at du allerede er rejst, skal du selv sørge for at sende den videre eller returnere den.
- Hvis pakken er blevet accepteret og kviteret for af receptionen/konciergen/medarbejderen på den angivne adresse, betragter vi pakken som leveret. Vi kan ikke holdes ansvarlige for en vellykket intern postlevering eller intern bortkomst af pakken.
- Ved forsendelse uden for EU skal der i de fleste tilfælde betales moms og importgebyrer ved levering. Du bedes koordinere dette på forhånd med den person, der skal modtage pakken.
-
Instrukser for fragtmanden
Vi har desværre ikke mulighed for at videregive specielle instrukser til fragtmanden. Der er derfor ingen grund til at nævne dette i kommentarfeltet. Hvis leveringen er igennem UPS, har du mulighed for at oprette en UPS My Choice konto. Så snart pakken behandles hos UPS, kan du selv angive specielle instrukser via din UPS konto. Vi kan ikke garantere at disse instrukser følges.
I tilfældet af specielle instrukser, kan ansvaret for leveringen i nogen tilfælde ændres fra vores til din. For eksempel, hvis du beder fragtmanden om at placere pakken ved hoveddøren. Chaufføren placerer pakken ved fordøren, men pakken bliver efterfølgende stjålet. I dette tilfælde kan vi ikke holdes til ansvar for skaden.
-
Ikke hjemme?
Hvis du ikke er hjemme under leveringen, efterlade chaufføren en besked. Følg instrukserne i beskeden for at planlægge et 2. Leveringsforsøg, eller hent pakken ved et afhentningssted.
-
Pakke ikke leveret
Hvis du ikke har modtaget din pakke, tjek venligst følgende.
Tjek track & trace koden
I vores forsendelsesbekræftelse har du modtaget et link til track & trace informationen for din pakke. Se din ordres status her. Måske er fragtmanden forsinket, eller måske venter pakken på dig ved et afhentningssted.Tjek leveringsadressen
Har du opgivet den korrekte leveringsadresse?Tjek din post
Tjek for at se, om du har modtaget en besked i din postkasse fra fragtmanden. Måske var du ikke hjemme ved første leveringsforsøg.Tjek rundt omkring dit hus
Selv om det bestemt ikke er tilladt, sker det nogle gange, at en kurér efterlader din pakke i haven, i skuret eller i forhaven.
Tjek med dem du bor sammen med og dine naboer
Hvis der er flere personer, der kan tage imod pakken på din adresse, skal du tjekke, om nogen har taget imod den på dine vegne. Spørg også dine direkte naboer, hvis det er muligt.
Hvis pakken ikke er ankommet, skal du kontakte vores kundeservice inden for fem hverdage efter den formodede leveringsdato. Vent ikke for længe med at anmelde det, for jo længere du venter, jo sværere bliver det for os at undersøge, hvor din ordre befinder sig. Du skal altid informere os direkte, da kommunikation via kurértjenesten ikke altid når frem til os i tide. -
Ordre afvist eller ikke afhentet på afhentningsstedet
Inden for EU
Hvis en forsendelse inden for EU afvises eller ikke afhentes på afhentningsstedet, sendes den i de fleste tilfælde automatisk tilbage til os. Hvis den ikke automatisk bliver returneret, bedes du kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt.
Når pakken er returneret, kan vi refundere dig købsprisen eller sende den til dig igen. Bemærk, at vi opkræver forsendelsesomkostninger for at sende din ordre én gang mere.Uden for EU
Hvis leveringsadressen er uden for EU, er kunden importør og ansvarlig for at betale fortoldningsgebyrer. Hvis du afviser forsendelsen eller ikke afhenter den, bortfalder disse gebyrer ikke. Pakker returneres ikke automatisk til os.
Hvis du stadig ønsker at afvise forsendelsen, bedes du kontakte vores kundeservice. Bemærk, at vi trækker fortoldningsgebyret, gebyr for genindførsel og forsendelsesomkostningerne fra din refusion. -
Ødelagt pakke
Vi anbefaler altid at tjekke pakken før du underskriver. I tilfælde af en ødelagt pakke (pap eller tape) anbefaler vi, at afvise pakken og kontakte vores kundeservice.
Har du allerede underskrevet? Intet problem, tag et par billeder af kassen før du tjekker produktet for skade. I tilfældet af et tilskadekommet produkt, anbefaler vi at kontakte vores kundeservice med det samme. Behold den ødelagte kasse, da den kan være nødvendig som bevis senere.
Tjek dit produkt grundigt ved modtagelse. Hvis dit produkt allerede er defekt eller mangelfuldt ved modtagelse, fortæl os da dette før brug og så hurtigt som muligt, højest 14 dage efter modtagelse. Vi sender gratis de manglende dele, eller i tilfælde af et defekt produkt, bytter vi det også gratis.
-
Specielle produkter
Airbag cylindere: vi har ikke mulighed for at sende airbag cylindere med UPS. Produktet kan ikke sendes grundet forhøjet risiko. Hvis din ordre indeholder en airbag cylinder, sender vi din ordre via et andet fragtfirma. Leveringstiden kan i nogen tilfælde være lidt længere. Du modtager selvfølgelig stadigvæk en forsendelsesbekræftelse med en sporingskode.
-
Indpakning
Det er meget vigtigt for os, at produkterne ankommer nye og intakt. Vi bruger kun den bedste indpakning til forsendelse af din ordre.
Ski og snowboards:
7 mm dobbelt bølgepapAndre produkter:
4 mm dobbelt bølgepapAlle produkter vælges og pakkes manuelt i vores varehus. Ski pakkes i cellofan for at forhindre ødelæggelse grundet friktion eller fugt.
-
International forsendelse
Vi sender verden over. Ved checkout kan du vælge dit land og se forsendelsesomkostningerne. Hvis dit land ikke er på listen, venligst kontakt vores kundeservice afdeling.
Hvis du ønsker at sende til afsides områder såsom Nordgrønland eller Spitsbergen, venligst kontakt vores kundeservice afdeling før bestilling.
-
Levering til ikke-EU lande og moms
For kunder fra ikke-EU lande (f.eks. Schweiz, Norge, Canada, USA og Japan), er moms automatisk fratrukket den totale pris. Når du færdiggør din ordre kan du igen se: € 0 moms vist sammen med dit totale ordrebeløb.
Venligst vær opmærksom på, at momsen i leveringslandet + importafgifter opkræves ved levering.
Schweiz (fra januar 2024): 8,1% moms + CHF 25 afgift
Norge (fra oktober 2012): 25% moms + NOK 165,00 afgiftVIGTIGT
1.) For at kunne vise de korrekte leveringsomkostninger, skal leveringsadressen og landet være udfyldt korrekt
2.) Det er ikke muligt for os at holde styr på toldreglerne over hele verden. Sørg altid selv for at være informeret for at undgå uforudsete importafgifter. Vi er ikke ansvarlige for yderligere import og toldafgifter.Rusland
For levering til Rusland, skal vi bruge følgende information:- Fulde navn (fornavn, efternavn på køberen)
- Telefonnummer
- Pasnummer
- Et kopi af passet
Vi sender ikke til hjemmeadresser i Rusland, så vi skal altid bruge en firmaadresse.