Frequently Asked Questions
Rediger en ordre

Hvis du ønsker at ændre din ordre, kontakt os da hurtigst muligt. Vi kan ikke ændre din ordre efter forsendelse.

Ski med bindinger
Hvis du har bestilt ski med bindinger og tilpasninger, kan vi kun ændre ordren hvis vi endnu ikke har monteret bindingerne.

Bestil ski med bindinger

Valg og tilføjelse af bindinger
Hvis du bestiller ski sammen med bindinger, får du fordelen af en ekstra god sætpris. Vælg først dine ønskede ski og klik derefter på knappen + SKI BINDINGER. Ski binding

Vi viser derefter de tre anbefalede bindinger baseret på de ski, som du har valgt. Du kan selvfølgelig vælge en anden binding i alpin, tour eller tech/pin kategorierne.

Gratis montering af ski bindinger
Hvis du køber ski med bindinger, er monteringen gratis. For at kunne montere bindingerne på skiene, skal vi bruge din støvlestørrelse i millimeter. Plastikken på siden af hælen på din skistøvle viser millimeterstørrelsen. Du kan oplyse os denne millimeterstørrelse via kommentar feltet over ordre knappen ved checkout.

Skischoen zoollengte aflezen
Hvis du ikke har din støvlestørrelse tilgængelig med det samme, kan du stadig bestille sættet. Vi sender dig en opfølgende mail efterfølgende. Du kan besvare denne, når du har tid.

En anden mulighed er at give os Mondopoint størrelsen på din støvle. I dette tilfælde skal vi have navnet på mærket og modellen af din størrelse. Vi kan derefter finde millimeter størrelsen. Du kan oplyse os dette i kommentar feltet eller sende os en e-mail – husk at oplyse dit ordrenummer.

Speciel montering
Vi monterer alle vores bindinger efter standarden på det anbefalede monteringspunkt. Hvis du ønsker at afvige fra dette, så venligst oplys dette i kommentar feltet. Hvis du ønsker yderligere råd angående montering af bindinger, så kontakt venligst vores kundeservice.

Justering og DIN

Advarsel! Hvis du køber ski med påmonterede bindinger fra os, monteres de på hele længden af din støvle (vi monterer udelukkende baseret på den modtagede information). Bindingerne er ikke justeres til individuelle ønsker, da vi ikke har dine støvler til finjustering. Visuel inspicering af støvlen er heller ikke mulig. Dette betyder at skiene ikke er klar til brug. Vi anbefaler at bindingerne justeres i en lokal skibutik. Du kan selvfølgelig også udføre justeringen selv. Vi er ikke ansvarlige for den korrekte justering af dine bindinger.

Hvis du har brug for mere information, kan du altid kontakte vores kundeservice afdeling.

Ski bindinger, USA og Canada

Hvis du bestiller ski og bindinger fra USA eller Canada, har vi ikke mulighed for at montere bindingerne grundet gældende erstatningskrav. Du kan selvfølgelig stadig bestille disse produkter, de leveres bare i usamlet tilstand.

Det første ordreforsøg mislykkedes og produktet er nu udsolgt
I det øjeblik du starter betalingsprocessen, reserveres produktet til dig. Hvis betalingen annulleres, kan det være, at produktet ikke frigives med det samme. Hvis dette sker, og produktet ikke er tilgængeligt efter 5 minutter, kontakt da vores kundeservice afdeling.
Leveringstid

Normale Leveringstider

Danmark = 2 hverdage

Andre lande:
Se UPS/DHL kort herunder eller brug UPS Calculator / DHL Calculator (brug adressen: Amersfoort - 3824 - Netherlands)

Når du bestiller din ordre på arbejdsdage før kl 16:00 (CE(S)T), sendes den samme dag, og den leveres inden for 2 hverdage*. Hvis du bestiller ski med bindinger som skal monteres, kan leveringen tage 1-2 hverdage længere, afhængigt af hvor travlt vi har. Har du travlt? Da kontakt os!

Det afhænger også af leveringslandet. Nogle afsides områder kan kræve ekstra leveringstid. Vores erfaring er, at pakken i 95% af sagerne leveres inden for den angivne tid. Ordrer placeret lørdag og søndag sendes på mandag.

Herunder kan du se et overblik over leveringstiderne i resten af Europa. I sager som inkluderer afsides områder, såsom afsides skilandsbyer, kan det tage en ekstra dag. For præcis leveringstid kan du bruge UPS CalculatorDHL Calculator. (Brug adressen: Amersfoort - 3824 - Netherlands)

UPS EU Shipping Times

DHL EU Shipping Times

Spor din forsendelse

Når vi har afsendt din ordre, modtager du en track & trace e-mail. I denne e-mail modtager du en sporingskode, og et link til fragtfirmaet, hvor du kan følge pakken.

Ødelagt pakke

Vi anbefaler altid at tjekke pakken før du underskriver. I tilfælde af en ødelagt pakke (pap eller tape) anbefaler vi, at afvise pakken og kontakte vores kundeservice.

Har du allerede underskrevet? Intet problem, tag et par billeder af kassen før du tjekker produktet for skade. I tilfældet af et tilskadekommet produkt, anbefaler vi at kontakte vores kundeservice med det samme. Behold den ødelagte kasse, da den kan være nødvendig som bevis senere.

Tjek dit produkt grundigt ved modtagelse. Hvis dit produkt allerede er defekt eller mangelfuldt ved modtagelse, fortæl os da dette før brug og så hurtigt som muligt, højest 14 dage efter modtagelse. Vi sender gratis de manglende dele, eller i tilfælde af et defekt produkt, bytter vi det også gratis.

Sende retur

Returnerer fra

Gratis returnering kan ske fra Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Italien, Luxembourg, Holland, Polen, Rumænien, Spanien og Sverige. Registrer dit retur gennem knappen nedenfor. Du vil derefter modtage en gratis DPD returetiket fra os (i tilfældet af store pakker, vil returneringen foregå via UPS). Brug papkassen som du modtog fra os, og fjern alle originale forsendelsesmærker. Oplys venligst dit ordrenummer så vi ved, at det er din ordre. Klister din returetiket på papkassen og smid den af hos det nærmeste DPD afhentningspunkt her kan du finde alle DPD Pickup Butikker. Ingen DPD butik i nærheden af dig? Venligst kontakt os, så vi kan finde en anden løsning. Du må ikke sende pakken via et normal posthus uden vores returetiket, da vi i det tilfælde ikke kan tilbagebetale leveringsomkostningerne. 

Vi tilbyder kun gratis afkast fra de lande, der er nævnt ovenfor.

Returnering fra andre lande 
Hvis du opholder dig i et land, hvor returnering ikke er gratis, venligst send produktet til:

Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ  Amersfoort
Holland

Forsendelsen er derfor på egen regning og ansvar. Vi anbefaler dig derfor at benytte en sporet og forsikret forsendelsesmetode og beholde forsendelseskvitteringen. Husk at vedhæfte dit ordrenummer til pakken.

 RETURNERING UDEN FOR EU:
  1. Hvis du returnerer uden for EU, kan vi ikke tilbagebetale import- og toldafgifter, som allerede er betalt. I nogen tilfælde kan du kræve disse udgifter tilbage fra tolden - informér din valgte fragtmand og/eller toldafdeling om hvordan du kan dokumentere dette.
  2. Informér altid din fragtmand at det er en privat/returneringsforsendelse. Pakker hvor vi skal betale importomkostninger afvises.

Levering til vores varehus
Produktet kan også leveres direkte til os. Vi behandler returneringen via normal procedure.

Internationale ordrer
  • Vi sender til hele verden
  • Du kan se forsendelsesprisen ved checkout før du fuldender ordren
  • Leveringstiden til dit land kan findes på UPS’ hjemmeside: UPS Calculator (brug afsendingsadresse: Amersfoort - 3824 – Netherlands).
  • Hvis du bestiller uden for EU, betaler du ikke moms på vores online hjemmeside


For ordrer uden for EU, CH en NO husk at:

  1. Forsendelsesomkostninger vises ved checkout efter du har valgt leveringslandet
  2. Du kan finde leveringstiden til dit land på UPS’ hjemmeside: UPS Calculator (Brug afsendingsadresse: Amersfoort - 3824 - Netherlands).
  3. Du betaler ikke 21% hollandsk moms
  4. Moms, importomkostninger og håndteringsomkostninger kan blive opkrævet ved levering. Hvor meget dette er afhænger af dit lands regler, så tjek før bestilling for at undgå uforudsete udgifter. Vi er ikke ansvarlige for disse omkostninger og kan ikke tilbagebetale dem på nogen måde. Læs mere om moms i denne artikel.
  5. Returvarer, selv ved garantianmodninger, er på købers regning
  6. Når du returnerer en vare, refunderer vi ikke de originale (ekspress) forsendelsesomkostninger
  7. Airbag cylindere og produkter med airbag cylindere kan ikke sendes uden for Europa